Dag 18-23: ziek in Luang Prabang (Laos)

10 december 2019 - Luang Prabang, Laos

Het ziek zijn werd erger. De afgelopen 5 dagen hebben wij onze activiteiten in Bangkok (eten, slapen, neuzen snuiten, eten, wc-rollen zoeken, slapen, eten, slapen) voortgezet in Laos. Volgens de excel hadden we al een grot, een waterval en een berg bezocht, maar in plaats daarvan hebben we ons al vijf dagen lang nauwelijks buiten de hotelkamer laten zien.

Artyom is er op dit moment erger aan toe dan Anna:

IMG_20191209_224626

We hebben ons verblijf met twee extra dagen verlengd en gaan waarschijnlijk de bezienswaarsigheden laten voor wat het is. Hier hebben we wel een bad met warm water, goede wifi en we worden elke dag gewekt met een ontbijtje op ons balkon (het brood is al voorgebakken, dat scheelt weer). We hebben toegang tot veel restaurants met lekker eten (ook af te halen voor de meest fitte van ons om vervolgens in bed op te peuzelen).

Gisteren besloten we te eten bij een luxieus resort (het eten was 7€ pp) en zagen toen dat er een optie was voor een romantic dinner die avond. Artyom zei dat hij een diner met zakdoekjes vol zou houden en we besloten dus ons verblijf wat romantischer te maken.

Toen wij die avond aankwamen bij het resort (Anna in haar afritsbroek, Artyom in zijn trainingsbroek van Adidas), werden we opgewacht door een enthousiaste, mooi aangeklede vrouw die het diner had georganiseerd. Ze begeleidde ons naar de tuin, waar lampjes de tropische planten belichtten. Aan het water was één tafeltje met daaromheen een groot hart gevormd door waxinelichtjes. Op tafel lagen verse bloemen en kaarsjes. We gingen op het bankje zitten en kregen een pot met warm houtskool aan onze beide zijden om ons warm te houden. Anna kreeg een door de hostess gemaakte bloemenkrans op haar hoofd. Het geluid van de krekeltjes maakte de sfeer helemaal af. Het eten was verrukkelijk en het bizarre was dat dit alles samen maar 25 euro kostte. Helaas kan onze telefoon de sfeer niet echt bevatten, maar om hierbij toch een poging te wagen:

IMG-20191210-WA0007

IMG-20191210-WA0014

Nu liggen we weer in bed. Toch zal dit diner iets zijn wat we nooit zullen vergeten!

1. Renske:
    11 december 2019
    Lekker rustig aan doen jongens! Dat diner klinkt wel fantastisch!