Dag 13&14: terug

3 december 2019 - Lukla, Nepal

Sommige mensen faken op het einde dat ze hoogteziekte hebben, zodat ze met de helikopter naar Lukla (het beginpunt) kunnen worden vervoerd. Natuurlijk zouden wij dit nooit doen, maar ergens snappen we het wel.

We hebben beide dagen terug 7-8 uur gelopen. Onze kniën doen pijn, we hebben blaren en spierpijn in onze kuiten. Ook willen we niet meer zoveel uur die backpack op onze rug. Zelfs dingen als de belletjes van de yaks en ezels, de lokale muziek en het gerochel van de mensen begint ons al te storen. Het standaard koud hebben, de afwezigheid van douches, niet de telefoon kunnen opladen, de gaslucht in de lodges, het gebrek aan groenten.. We zijn toe aan comfort.

Morgen vliegen we eerst naar Kathmandu en daarna naar Bangkok. Daar hebben we twee nachten (één dag) voor we naar Luang Prabang (Laos) vliegen. In Bangkok hebben we een kamer gevonden met een bad, wifi, onbeperkt electriciteit en toegang tot groenten. En het is daar nu 30°, dus koud zullen we het dus niet snel krijgen. Hopelijk bieden de komende twee dagen de verlichting die we zoeken.

1. Ton:
    4 december 2019
    Geniet van warmte en lekker eten in Thailand en Laos!