Dag 15-17: Ziek in Bangkok

5 december 2019 - Bangkok, Thailand

Vanaf het moment dat wij in de warme, bewoondere wereld kwamen, besloten onze lichamen in herstelmodus te gaan. Ons verblijf in Bangkok bestond daarom vooral uit slapen en eten halen bij de 7/11 (een supermarkt).

Het feit dat er geen warm water was in onze kamer, ook al hadden we het hotel specifiek uitgezocht voor het bad, leek ons minder te boeien dan gedacht. Na Nepal voelde het hebben van een comfortabel bed en een stopcontact al als een enorme luxe. Prima omstandigheden om met een wc-rol in bed te kruipen en daar twee dagen te blijven. We probeerden niet te denken aan wat Bangkok allemaal te bieden had buiten onze hotelkamer.

In de ochtend bleek er een gratis ontbijt te zijn. Artyom had het personeel wat ongerust gemaakt door zijn brood van een culinaire zwarte laag te voorzien - blijkbaar rook het alsof iets heel erg aangebrand was. Aangezien wij de enige waren in de lobby, was het niet moeilijk de dader te achterhalen. We probeerden zo onschuldig mogelijk te kijken.

Artyom experimenteerde verder met allerlei voedingswaren van de supermarkt aan de overkant (de 7/11): burgers van rijst ipv brood, pakketjes van zalm en rijst, deeghapjes met interessante sausjes.. De meeste waren lekker.

IMG_20191204_220643IMG_20191204_220636

Onze highlight was het eten bij een lokaal tentje, waar de lichtste optie spicy toch wel erg spicy was en waar we allema gratis dingen kregen omdat we drie koppen groter waren dan de eigenaren.

IMG-20191206-WA0008

Toen we op 6 december vlogen naar onze volgende bestemming, hoopten we een beetje bij te zijn gekomen. Helaas bleek dat niet het geval te zijn..

1. Renske:
    11 december 2019
    Nooo, wat stom dat jullie ziek zijn. Maar begrijpelijk na die zware tocht. Wel leuk dat jullie eten gingen proberen! hihi