Dag 24-27: weer beter in Vang Vieng

16 december 2019 - Vang Vieng, Laos

Gelukkig. Het gesnotter en gehoest konden we in Luang Prabang achterlaten. Bij het zien van onze kamer was ons ziek-zijn plots verdwenen. We hadden een klein huisje aan het meer waar we vanuit ons bed konden genieten van prachtige zonsondergang. Ook hadden we een eigen terras aan het meer waar we ons ontbijt nuttigden. Het was een heerlijke plek om bij te komen.

De laatste dag aten we ons ontbijt bij een hutje een paar meter verder. Tegenover ons was een berg met een hek omgezet en we zagen in de verte dat een paar apen ook wat te eten kregen.

Na enige tijd kregen we door dat de zwarte schim die we daar in de buurt zagen geen koe was, maar een beer! De plek waar we naar keken was een sanctuary - een plek waar gewonde dieren werden opgevangen. Deze ringbeer was blijkbaar 6 jaar geleden als klein beertje gevonden in de bergen. Er bleek ook een luipaard te zijn, maar die hebben we helaas niet gezien.

De plek met het mooie uitzicht had zeer onkundig personeel. Twee koffies werd altijd één koffie, sommige bestellingen kwamen nooit door, het eten werd niet opgeruimd en er werd nooit gevraagd of we nog iets wilden. Omdat we ook wel weer zin hadden in activiteit, besloten we weer naar het centrum van de stad te gaan.

We liepen 10 minuten naar de hoofdweg, waar we de "pick-up-plek" zouden vinden voor mensen die naar de binnenstad wilden. Deze plek bleek gewoon een plek naar keuze langs de weg te zijn. Na een uur zielig kijken met onze hand in de lucht was er eindelijk een auto die ons wel wilde meenemen voor een schappelijke prijs (1€ per persoon).

Eenmaal aangekomen in de stad bleek het personeel zó ongeïnteresseerd, dat we besloten niet alleen de stad, maar ook het land te verlaten. En wel 's ochtends vroeg de volgende dag. Terug naar Thailand, het land met de grootste glimlach!

Na ons busticket geboekt te hebben, besloten we de avond gepast af te sluiten. We genoten nog met een ijskoffie van de zonsondergang achter de bergen, wandelden langs de avondmarkt en spendeerden de laatste kip's (het geld van Laos) aan een zeer prettige massage.

1. Ton:
    23 december 2019
    En wat zijn de verdere plannen? Wij gaan vandaag naar Quan Lan, piepklein eilandje voor de kerstdagen. Lieve groeten, Tonnen
  2. Anna:
    24 december 2019
    Heerlijk! Wij zijn net op Koh Lanta aangekomen en genieten met een koud drankje van een prachtig uitzicht. De warme zon met de verkoelende zeebries vonden wij wel een perfect klimaat voor de kerstdagen :) Het geluid van de golven en vogeltjes op de achtergrond maken het helemaal af. Hopelijk ervaren jullie hetzelfde op Quan Lan!