Dag 1, Kathmandu.

19 november 2019 - Kathmandu, Nepal

Wij liggen inmiddels in een fraai hotelkamertje, met warm water en een badkamerdeur, terug te denken aan wat er vandaag allemaal gebeurd is.

Het is dat het overal zo is, maar wat een achterstandswijk zeg. Veel ongezellig licht, verschillende groepen mensen en de geur van heerlijk eten vormen deze avond in Kathmandu. Het hotel hebben wij bijna in een keer gevonden. De oplettende lezer weet nu dat dit dus niet in een keer ging, en dat het uiteraard Artyom was die achter de knoppen zat op google maps. Enkele mensen probeerden ons vast te helpen met het navigeren, maar dat konden wij ook prima zelf. Gelukkig helpt het twee koppen langer zijn dan de rest van de stad ook mee.

Voor deze avondwandeling hebben wij voor een bescheiden bedrag heerlijk gegeten, terwijl er onaangekondigd danseressen de patio opkwamen om voor een korte afleiding te zorgen. Het heerlijke eten en af en toe wat dans, maakten vanavond een leuke avond om bij te komen van de drukte van de dag.

Het verkeer was tijdens de avondwandeling wat rustiger dan vanmiddag. "There are no rules - just go." Zei de taxichauffeur toen hij ons van het vliegveld naar het hotel reed. Dat motto werkt voor de vele motorrijders, auto's, en verdwaalde toeristen en koeien op de weg. Wij gaan erin mee, en toen het wat rustiger werd, bleek dat het idee is dat mensen hier links horen te rijden.

Het eerste wat ons opviel aan de autorit, was de afwezigheid van gordels en de aanwezigheid van smog. De lokale bevolking had hier kennelijk ook last van - aardig wat mensen lopen hier met mondkapjes rond.

Jammer dat het zo gesteld is, de omgeving is indrukwekkend mooi. Zowel de Himalaya's als de donderstorm tijdens de overstap op Abu Dhabi, waren geweldig om te zien. Morgen gaan wij een vlucht voor overmorgen te boeken, welke behoorlijk vroeg vertrekt. Nu is het slapen geblazen. Groetjes!!

AA

1. Ellen:
    19 november 2019
    Ha! Wat een hoop indrukken al, zo'n eerste dag. Het voelt of ik er bij ben. Erg leuk!
  2. Renske:
    22 november 2019
    Leuk!! Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen :D Het klinkt nu al als een avontuur!